031/591 62 11 Email : recepcia@seniorpark.sk
                        930 30 Rohovce č.169
Sabinovská 8, 821 02 Bratislava II.
Otváracie hodiny : Pon - Ne

Anti aging ako cesta k zdravému starnutiu

Dá sa starnutiu vyhnúť alebo je to nezvratné? Prečo niektorí starnú rýchlejšie a iní vôbec? Starneme všetci, a to od dosiahnutia veku dospelosti. To ale neznamená, že sa tomuto nezvratnému procesu musíme len nečinne prizerať. Naše telo je dokonalý biologický stroj a aj súčiastky v ňom sa môžu časom opotrebovať, pokaziť, ale dajú sa aj nahradiť. Ako ich znovu naštartovať a opraviť, aj ako im dodať stratený lesk vám v skratke priblížime v tomto článku. Inšpirujte sa!

Čo je anti aging?

Zjednodušene povedané – medicína proti starnutiu. Je to novovzniknutá medicínska špecializácia, ktorej cieľom je dosiahnuť čo možno najlepší zdravotný stav človeka a zároveň zvrátiť proces starnutia organizmu. Táto medicína sa zaoberá omladzovaním ľudského organizmu zvonku i znútra. Nejde o to, aby sme liečili choroby, ale aby sme sa naučili im predchádzať. Čím skôr si to osvojíme, tým lepšie sa dá starnutie ovplyvniť.

Kvalita života na prvom mieste

Medicína proti starnutiu sa zaoberá dosiahnutím najlepšej kvality života aj v pokročilom veku. Výsledkom má byť spokojný a kvalitný život, sebestačnosť, nezávislosť a užívanie si dôchodku. Je pre všetky vekové kategórie, pretože základom je starostlivosť o vlastné zdravie od útleho veku a vplyv životného štýlu človeka.

Anti aging vyšetrenie zahŕňa najnovšie laboratórne a prístrojové vyšetrenia s cieľom zistiť, čo presne telu chýba a čo je v poriadku. Testuje sa krv, telesné tekutiny, špecialisti odoberajú vzorky tkanív, buniek a klient podstupuje množstvo špecializovaných testov.

Medicína proti starnutiu sa tiež zaoberá negatívnym vplyvom prostredia, kde žijeme, optimalizáciou mentálneho a emočného zdravia, zlepšením výzoru a sexuálneho života. Sleduje aktuálne novinky vedeckého výskumu, tiež sa vracia k prírode a využíva látky, ktoré sú nášmu telu vlastné.

Sme to, čo jeme

To, čo jeme, nám skutočne môže život predĺžiť, ale naopak aj skrátiť. Udržiavať si stále optimálnu váhu sa nám však oplatí. Poslednou novinkou na poli výživy je test potravinovej intolerancie, ktorý pomôže zistiť, ktoré potraviny nám škodia a ktoré pomáhajú. Dodržiavaním výsledného programu sa nielenže cítime lepšie a máme viac energie, ale zlepšuje sa náš výkon, prirodzene sa nám upraví váha a dokonca môžeme ovplyvniť až dve tretiny rôznych ochorení.

Najčastejšie alergény: kravské mlieko, pšenica, vajcia, niektoré druhy morských rýb a plodov, korenie, niektoré druhy ovocia a zeleniny, orechy a bravčové mäso. Na základe výsledkov testov potravinovej intolerancie sa dá predpokladať, že klient sa potravinám bude vyhýbať. Jeho telo totiž negatívne reaguje na určité potraviny a tie sa môžu stať príčinou mnohých ochorení, ktoré na prvý pohľad nemajú s trávením nič spoločného, napríklad kožné ochorenia, neurologické ochorenia, úzkosti, choroby kĺbov, chronická únava a v neposlednom rade aj obezita a nadváha.

Zásady anti aging kuchyne

Základom je nejesť monotónnu stravu. Radšej vyskúšať rôzne druhy potravín, ale o to kvalitnejšie. Lepšie je prijímať asi o tretinu menej kalórií, no strava by mala byť bohatá na vitamíny a minerály. Stačí si zvyknúť na fakt, že surová strava je vhodnejšia ako tepelne upravená. Ak variť, tak pri nízkych teplotách a pomaly a dlho prežúvať. Centrum sýtosti v mozgu reaguje až po 20 minútach, čo nám nedovoľuje sa prejedať. Dôležité je piť veľa tekutín, stačí okolo dvoch litrov denne, najlepšie čistú vodu.

Pohár čistej vody

Pozitívne efekty potravín

  • Biele mäso – vysoký podiel bielkovín, na rast a obnovu buniek
  • Červené mäso – bohaté na železo
  • Vajcia – bohaté na živočíšne bielkoviny
  • Zemiaky – variť v šupke, bohaté na vitamín C
  • Zelenina – vitamíny, antioxidanty, vláknina
  • Ovocie – vitamíny, antioxidanty, vláknina
  • Panenský olivový olej – antioxidanty a nenasýtené mastné kyseliny
  • Mliečne výrobky a tvrdé syry – lactobacilus bifidus, upravujú črevnú mikroflóru
  • Huby – mukopolysacharidy na imunitný systém
  • Med – fruktóza
  • Celozrnný chlieb a cestoviny – vláknina
  • Červené víno – antioxidanty

Čomu sa radšej vyhnúť

  • Skryté tuky – majonézy, zálievky do šalátov
  • Stužené tuky, margarín, maslo – konzumovať v obmedzenom množstve
  • Sladké limonády – obsahujú vysoký podiel cukru
  • Cukor, cukrovinky, cereálie – vysoký podiel cukru a stužených tukov
  • Umelé sladidlá – najlepšie nekonzumovať vôbec
  • Alkohol, káva, čierny čaj – konzumovať v nízkej miere, nakoľko znižujú úroveň melatonínu v krvi.

Pohyb ako liek proti starnutiu

Pohyb znamená predĺženie života. Nie nadarmo sa hovorí, že pohyb produkuje pohyb. To znamená, čím viac sa hýbeme, tým sme viac v pohybe a tým viac energie máme. Nemusíme sa trápiť v posilňovni, behať maratóny ani zdolať osemtisícovky. To nám život nepredĺži. Je lepšie ísť na to s rozumom.

Je dokázané, že 3-4 kilometre (v prepočte na čas 30 až 45 minút) chôdze denne predĺži život až o 30%. Chôdza nezaťažuje kĺby ani srdce. Pre starších ľudí sú vhodné aj prechádzky so psom, plávanie, bicyklovanie, golf, turistika, joga, pilates. Nevhodné sú športy, pri ktorých sa extrémne zaťažujú kĺby, ako je rýchly beh alebo dvíhanie závaží.

Dvaja seniori na bicykloch

Pozitívne dopady pohybu

  • nárast aktívnej svalovej hmoty a odbúranie tuku
  • spevnenie svalov, väzív, kĺbov
  • zníženie rizika osteoporózy
  • zlepšenie výkonu srdca
  • zlepšenie vitálnej kapacity pľúc
  • úprava cholesterolu
  • stimulácia mozgových funkcií
  • predchádzanie cukrovky a obezity
  • zlepšenie porúch spánku
  • spomalenie procesu starnutia.

 

Starneme všetci. Je to spravodlivý a nezvratný pocit. Kvalitný život sa dá prežiť aj vďaka anti age princípom. Napíšte nám vaše tipy, ako sa o seba staráte. Radi sa nimi inšpirujeme!

Popular Tags :

Napíšte komentár

Najnovšie články

Quis autem vel eum iure repreherit qui in ea voluptate velit esse quam nihil molestiae consequatur vel illum qui denounci pleasure and praising

James P. Bailey